ورزقان از جهت وجود افراد معلول رتبه سوم آذربایجان‌شرقی را داراست
تاريخ : 30 / 6 / 1394برچسب:, | 22:7 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رئیس اداره بهزیستی ورزقان تعداد معلولان این شهرستان را یک هزار و 200 نفر اعلام کرد و گفت: شهرستان ورزقان از جهت وجود افراد معلول رتبه سوم استان را داراست.

خبرگزاری فارس: ورزقان از جهت وجود افراد معلول رتبه سوم آذربایجان‌شرقی را داراست
 

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، آمنه امامی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان ورزقان، آمار معلولان شهرستان را بیش از یک هزار و 200 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: شهرستان ورزقان از جهت وجود افراد معلول رتبه سوم استان را داراست.

امامی از عدم توجه شهرداری نسبت به اجرای ماده 2 قانون جامعه حمایت از معلولان در رابطه با آیین‌نامه ویژه مناسب‌سازی محیط شهری با توجه به وضعیت شهر که بعد از زلزله مجددا در حال بازسازی شده رعایت نکرده است گلایه کرد.

 رئیس اداره بهزیستی ورزقان عمده‌ترین مشکلات موجود در شهرستان ورزقان را عدم وجود کلینیک‌های توانبخشی با توجه به آمار بالای معلولان جسمی حرکتی، شنوایی و نبود روانپزشک کودکان با توجه به آمار بالای عقب ماندگی ذهنی عنوان کرد.

رحیم بلال‌زاده معاون فرماندار ورزقان اظهار داشت: ادارات ذیربط شهرستان باید در اجرای ماده دو قانون حمایت از معلولان و سه درصد استخدام این عزیزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی گفت: ادارات ذیربط موظف هستند در پروژه‌های تازه ساخت نسبت به طراحی معابر عمومی ویژه معلولان و سالمندان برنامه‌ریزی کنند تا این عزیزان در رفت و آمد با مشکل مواجه نشوند.

بلال‌زاده از اداره ورزش وجوانان خواست با هماهنگی اداره بهزیستی در ورزش و تفریح معلولان و سالمندان شهرستان برنامه‌ریزی کند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: